"Wybaczyć nie znaczy: zapomnieć"

17:45:00

Przeczytałam ostatnio dość dziwną książkę o fizyce kwantowej, Bogu i najogólniej rzecz biorąc o tym, że wszystko jest połączone. Książka jak książka, czytałam ciekawsze i mniej monotematyczne, jak zwykle najważniejsze zadziało się poza nią, czyli dopadły mnie później przemyślenia, a jako takie zawsze są cenne.

Jak to jest z tym wybaczaniem głupich rzeczy, zachowań?

Jeśli mam komuś za złe to, że zachował się kiedyś głupio, niezrozumiale i tak, że nijak nie udaje mi się ogarnąć o co właściwie chodziło (a mam na myśli zachowania wobec mnie)... zaraz przypomina mi się coś z mojego rodzinnego "podwórka": wypominanie nawet nie tygodniami czy miesiącami a latami głupich rzeczy, które się zrobiło... Nie, to nie jest fair.

Zawsze sobie powtarzałam, że ja tak nie będę... i chyba rzeczywiście mi się udało, na szczęście.
Tylko.... hmmm.
O ile jestem w stanie przyjąć, że być może nigdy się nie dowiem, czemu ktoś zachował się wobec mnie głupio i po prostu to zmilczeć...

To o samej sobie ciężko mi coś takiego powiedzieć.
Bo jak to zwykle bywa, jeśli ktoś zachował się głupio wobec mnie, ja również dołożyłam swoje.
I czasem są sytuacje, które najchętniej wykreśliłabym ze swojej pamięci, sprawiła, by przestały istnieć, odcięła się od nich kompletnie. Albo chociaż nie miała do siebie żalu, że się zdarzyły, że w jakichś momentach mojego życia okazałam się nie dość mądra, rozsądna, ogarnięta. A one tkwią jak wyrzut sumienia w pamięci, uwierają jak kamyk w bucie i niestety, zapomnieć o nich nie sposób, nawet jeśli nikt mi ich nie wypomina.

Trudniej mi więc wybaczyć samej sobie niż innym.
Smutne.

You Might Also Like

3 komentarze

  1. a to właśnie siebie a nie innych powinnaś kochac bardziej.... i o siebie a nie o innych - dbać...
    samemu ze sobą trzeba tkwić przez całe życie... lepiej więc robić to w zgodzie...
    ja zawsze staram się żyć w zgodzie z samą sobą....choć czasem oznacza to bardzo radykalne cięcia... :)
    Tulę Cię w twoich rozterkach... :***

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak, sobie najtrudniej wybaczyć. Wszystkiemu winna jest ambicja. Od siebie wymagamy najwięcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. mówi się, że nie można kochać kogoś, gdy nie kocha się siebie.
    moim zdaniem nie można wybaczyć innym, gdy nie umie się wybaczyć sobie :-)

    OdpowiedzUsuń

Chwal jeśli chcesz, skrytykuj jeśli musisz, pytaj jeśli potrzebujesz :-)

Nie musisz się logować, ale będzie mi miło, jeśli się podpiszesz.

Subscribe