Notatki Pożeracza Książek cz. 53 czyli LETNIE CZYTANIE

22:57:00

Mimo, że przestałam wręcz opętańczo pożerać książki, małe conieco udało mi się przeczytać tego lata... ok, może nie takie małe. Ogólnie sięgnęłam po wiele pozycji, na które ostrzyłam sobie ząbki od dawna i w końcu się udało, do wielu też się wreszcie przekonałam i z reguły warto było, mało tego lata spotkało mnie rozczarowań.

1. Emily Giffin: Coś pożyczonego
Czytało mi się całkiem ok, aż sama się zdziwiłam. Podobały mi się opisy postaci, ich przemyślenia. Lekka, całkiem OK lektura.

2. Emily Giffin: Coś niebieskiego
Podobnie jak wyżej, choć główna bohaterka bywała moooocno irytująca. Za to wątek przyjaźni, która miała poważne podstawy by się zakończyć, a po niełatwych chwilach udało się uzyskać choćby życzliwość - jak dla mnie bardzo prawdziwe.

3. John Marsden: Jutro
Wciągająca, fajnie napisana. Choć dla młodzieży, miło się czytało. Nie na tyle jednak, bym sięgnęła po kolejne tomy.

4. Victoria Aveyard: Czerwona Królowa
Co do tej książki, mam mieszane uczucia. Z jednej... jest dość dużym plagiatem. Z drugiej ma kilka mocnych stron.
Więcej odnośnie bycia plagiatem i zabierania motywów z innych książek TUTAJ

5. Isabel Allende: Miłość i cienie
Znów coś niesamowitego, jak to u Allende, uwielbiam jej pisanie! Bardzo polecam!

6. Victoria Aveyard: Przeklęta korona
Krótka nowelka, ale bardzo wciągająca. Takie trochę wprowadzenie do "Czerwonej Królowej", jak dla mnie dość przyjeme.

7. Sarah J. Maas: Dwór cierni i róż
Opowieść luźno osnuta na motywach "Pięknej i Bestii". Coś naprawdę wyjątkowego i wciągającego, nie mogłam się oderwać, bardzo, bardzo polecam.

8. Sarah J. Maas: Dwór mgieł i furii
To z kolei luźna opowieść delikatnie opierająca się na motywach mitu o Demeter i Persefonie, przynajmniej na początku. Całość podana idealnie, wciąga!

9. Maria Ziółkowska: Gawędy o drzewach
Piękna, ciepło napisana, z każdego słowa emanuje wielka życzliwość dla drzew.

10. Agnieszka Kościańska: Zobaczyć łosia. Historia polskiej edukacji seksualnej od pierwszej lekcji do internetu
Czytało się OK, momentami łapałam maga wkurwa i po postu szok, momentami jak dla mnie nieco chaotyczna, dalej jednak ciekawa

11. Richard Feynman: "Pan raczy żartować, panie Feynman!". Przypadki ciekawego człowieka
Niebanalna. Ciekawa. Wciągająca. Uwielbiam <3

12. Michael Mosley: Jelita wiedzą lepiej. Jak zrewolucjonizować sposób odżywiania i zmienić od wewnątrz swoje ciało
Jak dla mnie bomba. Sama książka ciekawa, a duży plus jest taki, że facet nie jest oszołomem i doskonale wie, że zdrowie zdrowiem, ale z chęcią na czekoladę czasem zwyczajnie nie wygrasz.

13. Mary Roach: Gastrofaza. Przygody w układzie pokarmowym
Napaliłam się i wyszło, że właściwie to fajna, ale ogólnie bez szału i troszkę przegadana. Ale i tak jeszcze w miarę ciekawa.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Jesoo, kilka z poleconych sama bym przeczytała, ale kiedy? Ostatnio jedną książkę potrafię czytać 2-3 tygodnie. Jak na mnie, to masakra.

    OdpowiedzUsuń

Chwal jeśli chcesz, skrytykuj jeśli musisz, pytaj jeśli potrzebujesz :-)

Nie musisz się logować, ale będzie mi miło, jeśli się podpiszesz.

Subscribe