Notatki pożeracza książek cz. 10 czyli PAŹDZIERNIKOWE CZYTANIE

20:46:00


Październikowe szaleństwo :)

1. "Miłość na marginesie" Yoko Ogawa
Niebanalna opowieść, na wpół realistyczna, na wpół senna, oniryczna i taka w której ciężko rozgraniczyć to, co na pewno z tym, co być może. Czasem gubiłam się, czytając bo nie byłam już pewna, czy jakiś fragment opowieści to coś, co się zdarzyło, czy to coś, co miało szansę zaistnieć w wyobraźni bohaterów. A jednak senne miasteczko zasypane śniegiem, pokój co dzień o tej samej godzinie wypełniający się zapachem jaśminu mimo braku choćby jednego kwiatu, kobieta poznająca że mąż ją zaczął zdradzać bo inaczej jej dotyka, dźwięki, które słyszy tylko ucho osoby wyczerpanej psychicznie i emocjonalnie po tym, jak opuściła ją bardzo bliska osoba- urzekły mnie i zahipnotyzowały. Dlatego czasu spędzonego nad ową książką nie uznałabym nigdy za stracony, a myślę, że długo nie zapomnę tej niezwykłej historii o miłości.

2. "Atlas Chmur" David Mitchell
Na początku trudno mi się było wciągnąć. A później wsiąkłam z kretesem. Sześć opowieści, sześciu narratorów, których zdaje się dzielić wszystko, a przede wszystkim epoki w których żyją. A jednak coś ich niewątpliwie łączy, historie się przenikają, a pomimo różnic czasu, przestrzeni geograficznej czy pochodzenia - problemy okazują się bardzo podobne.
Podziwiam autora za pomysł na taką książkę i za realizację: każda opowieść jest dopracowana, w każdej język jest zupełnie inny, swoją drogą każda całość dopracowana i pełna, a jednocześnie cała książka - również jest całością zupełnie niepowtarzalną.
Przeczytałam ostatecznie jednym tchem. A później obejrzałam film i nie mogłam się zdecydować co podobało mi się bardziej, bo to zupełnie inne doznania, za każdym razem coś innego - ale i film i książka zacne :)

3. "Więzień Nieba" Carlos Ruiz Zafon
Czytało się całkiem miło, choć... o wiele bardziej zafascynował mnie świat "Cienia wiatru" czy "Gry Anioła". Po przeczytaniu tych dwóch pozycji o "Więźniu Nieba" mogę powiedzieć tylko, że był OK, czytało się miło, a jednocześnie czegoś mi zabrakło. Może z biegiem czasu staję się bardziej wymagająca? ;)

4. "Sentymenty" Agnieszka Osiecka
Kawałek dobrej poezji, po prostu:)

You Might Also Like

0 komentarze

Chwal jeśli chcesz, skrytykuj jeśli musisz, pytaj jeśli potrzebujesz :-)

Nie musisz się logować, ale będzie mi miło, jeśli się podpiszesz.

Subscribe