Notatki Pożeracza Książek cz. 49 czyli MAJOWE CZYTANIE

10:15:00


Maj to w dużym stopniu miesiąc "doczytywania": książek, które zaczęłam czytać i odłożyłam na półkę, książek, które w maju jedynie skończyłam czytać, albo do których wróciłam po dłuższej przerwie. I tym razem mniej było w moim czytaniu beletrystyki, a więcej... sami zobaczcie.

1. Dominika van Eijkelenborg: Kiedy będziemy deszczem
Jedno wielkie pozytywne zaskoczenie. Wątek kryminalny nie był może aż tak dominujący, może z wyjątkiem ostatnich stron, ale opis emocji, podejmowania decyzji, myśli przewijających się przez głowę bohaterki - bardzo realistyczny jak dla mnie. A i sama historia mocno niebanalna. Polecam.

2. Howard Schultz : Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
Przyznam, że trochę się męczyłam z tą książką, bo nie była momentami łatwa, a chwilami nawet więcej - dość chaotyczna. Jednak myślę, że choć nie porwała mnie jakoś szczególnie to warto było po nią sięgnąć.

3. Tadeusz Konwicki: Czytadło
Jak to u Konwickiego: oniryzm, odrealnienie, poetycki język i wędrówki po niby realnym, a czasem magicznym mieście. Ktoś napisał, że książka bardzo w twórczości Konwickiego, jednak ktoś, kto od niej by zaczął, mógłby się zrazić - i coś w tym jest. Mi osobiście bardzo się podobało.

4. Stephen T. Chang: Pełny System Samoleczenia. Wewnętrzne ćwiczenia taoistyczne
Nie wiem, co napisać. Od początku miałam nieco mieszane uczucia, ale...

5. Terry Pratchett, Jack Cohen: Nauka Świata Dysku I
Jedno wielkie "łał". Trochę w sumie literatura popularnonaukowa, ale ujęta w niebanalną formę, ciekawie opowiedziana. Polecam :)

6. Susan Billmark, Mats Billmark: Naucz się żyć
Myślę, że całkiem wartościowa książka, choć może niektóre fragmenty mogą być dla kogoś oczywiste, jednak może warto o nich wspomnieć.

7. Jacek Walkiewicz: Pełna moc życia
Jak to u Walkiewicza: niebanalnie i motywująco, a przy tym bez zbędnych, pustych frazesów, naprawdę waerto sięgnąć moim zdaniem. Miło się czytało, choć do pewnych doświadczeń nie chciałabym się odnosić, ani tym bardziej próbować...

You Might Also Like

0 komentarze

Chwal jeśli chcesz, skrytykuj jeśli musisz, pytaj jeśli potrzebujesz :-)

Nie musisz się logować, ale będzie mi miło, jeśli się podpiszesz.

Subscribe